02 November 2008

Hentikanlah darpadai menyimpan Kuku Panjang!! Akibatnya..

Suatu Infomasi buat anda yang suka menyimpan kuku panjang. Maksud panjang itu ialah tersangatttlah panjangnyaa sehingga sukar mengorek lubang hidung anda sendiri.. Eee gelinya mak oooii.. tak kuasa i..

Ni hah ko baca info kat bawah ni baru terbukak pintu minda hati ko baru ko tau;

"Dikatakan bahawa menyimpan sebatang jari kuku yang panjang, dosanya sama seperti memelihara sekandang babi. Hah babi? mak datok sekandang babi?. DAh tu ko bayangkanlah pula, jika kesemua jejari kita menyimpan kuku yang panjang (lima jari tuu huuii ) .... Alamatnya ko imaginasilah betapa dosa yang telah kita tanggung untuk kesemua babi-babi tersebut.... Maka disarankan potonglah kuku anda yang panjang itu.. Tak kira pompuan ker lelaki tau.. "

The Truth - Anda Jangan ada pasang niat nak simpan atau membela kuku panjang, walaupun hanya 1 mm mahu pun hanya dijari kelingking korang tu. Bagi orang Islam adalah tidak sesuai berkuku panjang atas apa alasan sekalipun kerana ia tidak membayangkan kesucian dan ia juga bukanlah budaya kita apatah lagi menggunakan tangan untuk beristinjak.. (beristinjak tu ape?.. hehe tak kan tak tau kot..?

Orang Melayu yang berkuku panjang biasanya mempunyai anak yang bodoh atau pun degil dan suka melepak sebab diberi makan bahan kotor yang berada dikuku jari emaknya semasa menyediakan makanan seperti memerah santan kelapa, buat cokodok pisang, uli tepong, dan lain-lain. Apa ilmu pun yang di ajar pun tak akan boleh diterima masuk ke dalam kepala otak mereka. Tak pun mungkin pernah makan kat warong-warong chow kit ker, kat medan selera benteng ker dan sebagainya.. periksa-periksalah tak pun perati-peratikanlah bro-bro yang masak atau menghidangkan makanan kita tu yer.. manalah taukan..

Percayalah bahawa;Pasal tabiat berkuku panjang inilah yang membuatkan orang Melayu mundur dan tidak berjaya. Syarikat Melayu yang bangkrap dan rugi teruk adalah kerana
mempunyai pekerja dan pemilik yang berkuku panjang . Untuk yang bujang beringatlah. Kalau hendak cari pasangan dan mahu anak yang pandai dan mendengar kata pilihlah wanita atau lelaki yang sentiasa berkuku pendek.

Insya-Allah tak kemana jodoh kamu tu..

Maklumat (info) tambahan;

Kuku panjang mempunyai sejenis kuman seperti yang terdapat dalam najis manusia, iaitu E-Coli. Kuman tersebut tidak akan hilang walaupun kita mencuci tangan dengan sabun. Oleh itu, sentiasalah berkuku pendek untuk kesihatan dan kebersihan diri sendiri.

Nasihat Nabi Muhammad s.a.w kepada Saidina Ali rhu. sesudah bernikah dengan Siti Fatimah iaitu anakanda kesayangan , Nabi Muhammad Saw.. berpesan kepada Saidina Ali iaitu kalau memakai cincin pakailah di jari:

1] jari manis 2] jari kelingking (anak jari) dan jangan memakai pada jari:

1] jari tengah 2] jari telunjuk

Nabi Muhammad saw. melarang kerana memakai cincin pada jari telunjuk dan jari tengah adalah meniru cara berhias kaum yang dilaknat oleh Allah iaitu kaum yang derhaka di zaman Nabi Lut a.s.

Perhatian : Cara memakai cincin adalah termasuk lelaki atau pun perempuan.

Kepada saudara dan saudari sekelian, silaah menasihatkan kawan-kawan dan juga saudara- mara terdekat ataupun anak-anak tentang kaedah yang betul untuk berhias di dalam syariat
Islam, kalau tidak sia-sia saja kita mendapat laknat dari Allah s.wt.

Nabi s.a.w. memakai cincin dan kalau kita memakai cincin dengan niat mengikut sunnah Nabi s.a.w. senang je kita dapat kita pahala. Insya Allah.. Berkat mengikut sunnah Rasulullah s.a.w.

Wallahualam.

No comments:

Sumber : http://www.firdauskasim.com/2011/02/tutorial-yang-didedikasikan-kepada-azza.html#ixzz1PRfftMsn

Popular Posts

Custom Search